30 januari - Sara

Efter en riktigt skön första natt (vi somnade som två stockar precis när vi la oss i sängarna) har vi haft en riktigt bra dag. Imorse hade vi morgonmöte med Paul, han informerade oss om hur och när organisationen Angaza skapades. Angaza betyder Illuminati på swahili.
Jag och Elli var barnvakter åt Neiril och Oodie (vet inte riktigt vad han heter, OM han pratar, så kan han bara swahili). Vi spelade fotboll, lekte kurragömma som aldrig ville ta slut, och målade. När de väl fick syn på våra kamerer blev de väldigt populära också. Solsken fick vi också på oss idag, men som igår så kom regnet senare, dock inte lika mycket och vi dränktes inte.
Men den första träningen vi fick hålla i hölls tyvärr i lera. Men vad gör det egentligen? Man ser hur mycket barnen uppskattar att vi håller i träningar, för idag var det de lokala lagens tur. I början stod vi där med 8 tappra själar, men i slutet var vi nog upp emot 30-35 st! Underhållningen var den bästa på länge, för hemsk som jag är, så kunde jag verkligen inte hålla mig när varannan unge halkade runt och ramlade i leran.
Vi tackar också för alla fotbollsskor ni har skänkt oss, de blev hur glada som helst över de 19 paren. Funderar även på att lämna kvar mina här. På hemvägen hem så köpte jag en mango från en söt liten gumma i slummen, den kostade 20 schilling = 1kr och 6öre. Pengar har man fått en annan syn på här. De är så mycket mer värt än vad man tror. 100 schilling är 8 svenska kronor. Och det kostar 50 schilling att åka med en Matata till Thika i cirka en timme. Så stört billigt. Köpte också en grillad majskolv när vi bytte matata påväg hem, fick flashbacks från Thailand 2009.
 
Nu har jag precis duschat håret för första gången, och jag vettefan hur mycket schampo jag har kvar i håret pga den strålen duschen har, kan man inte kalla stråle. Mer droppande vatten, haha. Men men, ska vara nöjd, vi har dusch i allafall. Nu ska vi äntligen få skypea lite med familjen, för att sen sova, då man blir trött här på engång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0